نکاتی که باید در مورد بیماری مرگبار لژیونر در حوضچه آبگرم بدانید
نوشته شده توسط : estakhrbama

در اوایل ماه جاری، یک باشگاه ورزشی در ناسائو، نیویورک، لژیونر را در منطقه استخر خود گزارش داد. لژیونلا باعث بیماری لژیونر مرگبار می شود و تا تاریخ 6 ژانویه دو مورد تایید شده و به باشگاه رسیده است. طبق گزارش منتشر شده در ماه ژوئن گذشته، شیوع لژیونر در ایالات متحده طی 15 سال گذشته چهار برابر شده است. در سال 2015، 5،000 آمریکایی با لژیونلا تشخیص داده شدند. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، لژیونلا در آب، به ویژه آب گرم یافت می شود، و موجب می شود حوضچه های آبگرم، یک زمینۀ ایده آل باشند. دیگر منابع رایج، دوش، چشمه آب و برج های خنک کننده هستند.

لژیونر چیست؟
لژیونر یک عفونت ریه یا نوع پنومونی است که توسط باکتری لژیونلا ایجاد می شود. این اغلب نیاز به بستری شدن دارد، اما می تواند با آنتی بیوتیک درمان شود. به گفته CDC، میزان مرگ و میر در حدود 1 در 10 است. افراد مبتلا به بیماری ریه یا سابقه سیگار کشیدن بیشتر حساس هستند. علائم عبارتند از سرفه، تب، درد عضلانی، تنگی نفس و سردرد.
لژیونر چگونه شیوع پیدا می کند؟
لژیونلا در آب گرم، مانند آب در حوضچه آبگرم یافت می شود، و فرد می تواند هنگام تنفس در مه و یا بخار آلوده شود. لژیونر نمیتوانند از طریق تماس فرد به فرد گسترش پیدا کنند و شما نمیتوانید از خوردن آب مبتلا شوید.
چگونه می توانم از خانواده در برابر لژیونر محافظت کنم؟
نگهداری مواد ضدعفونی کننده مناسب و pH در حوضچه آبگرم بسیار مهم است. علاوه بر این، با استفاده از سیستم آبرسانی مانند Comfort Clear که اکسید کننده آلاینده ها، از جمله لژیونلا، می تواند خطر را کاهش دهد.

سایر مطالب :

 

فیلتر تصفیه جکوزی

پمپ جکوزی

پمپ جت جکوزی

پکیج تصفیه جکوزی

چراغ و کنترل تجهیزات جکوزی

گرمکن جکوزی

کلرزن ، UV و ازون زن جکوزی

رینگ جکوزی

سر جت و پایه جت جکوزی

رطوبت گیر جکوزی

کاشی جکوزی

جکوزی و وان خانگی

تجهیزات نگهداری جکوزی

لوله و اتصالات جکوزی

بلوئر جکوزی





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: